Jack boekte weinig vooruitgang in de grote groep waar hij zwemles mee had. Dat was voor mij de reden om contact op te nemen met Rob. Jack was toen 5 jaar oud. Meteen vanaf de eerste les kon ik zien dat Rob een uitstekende zwemleraar was. Hij gaf Jack zeer duidelijke aanwijzingen en ook richtte hij zich dan op één onderdeel van de zwemslag zodat Jack het snel onder de knie had. Jack vond de zwemlessen heerlijk en bleef de lessen gedurende 9 maanden volgen. In die tijd haalde Jack zijn A-, B- en C-diploma. De zwemlessen bij Rob hadden 3 voordelen voor ons. In de eerste plaats was er de tijdbesparing. Bij de zwemlessen elders zou Jack er ongeveer 12 maanden langer over hebben gedaan om uiteindelijk zijn C-diploma te halen. Ten tweede is Jack een veel betere zwemmer geworden. Als ik andere kinderen zie zwemmen en hen vergelijk met kinderen die zwemles bij Rob hebben gehad dan zie ik een duidelijk verschil in techniek en Rob’s zwemmertjes lijken zich veel meer op hun gemak te voelen in het water. Ten derde hebben de zwemlessen van Rob Jack geholpen bij het ontwikkelen van een mentale discipline en een leerhouding die hem ook helpen bij andere aspecten in zijn leven.

Na zo’n goede ervaring met Jack besloot ik dat mijn eigen zwemtechniek ook wel enige verbetering kon gebruiken en Rob heeft mij dan ook nog les gegeven. Hij kon precies aangeven waar verbetering nodig was en dat maakte een enorm verschil. Mijn zwemtechniek is hierdoor erg verbeterd. Rob heeft een oog voor details, een duidelijke manier van communiceren en hij is echt betrokken bij het zwemleerproces van zijn leerlingen. Dit alles maakt Rob tot een uitmuntende zwemleraar voor kinderen en voor volwassenen.

Steven Lister,